Seznam e-svetovanj IC Pika – odgovorili smo

Tukaj objavljamo vsa izbrana vprašanja in odgovore e-svetovanja IC Pika. S klikom na posamezni naslov e-svetovanja pridete do želene vsebine. Odgovori so kratki – na dveh straneh. Če želite določen odgovor posredovati še komu drugemu, prosimo, da ga posredujete v obliki spletne povezave (in ne kot PDF priponka), saj štejemo prenose gradiv. Veseli bomo, če nam na pika@centerjanezalevca.si napišete svoje mnenje/opombe,… Hvala.


Predlog za citiranje: Ime avtorja (najdete ob koncu e-svetovanja), letnica (napisano pod naslovom e-svetovanja). Naslov e-svetovanja, številka e-svetovanja, Ljubljana: IC Pika. Primer: Molek, M. (2016). Sin se noče in ne zna učiti, 7. e-svetovanje. Ljubljana: IC Pika.

Nekatere kratice, ki se pogosto pojavljajo:

ADHD-motnja aktivnosti in pozornosti; AFV-analiza funkcije vedenja; AM-avtistične motnje; AS-aspergerjev sindrom; DSP-dodatna strokovna pomoč; GJM-govorno jezikovna motnja; IP-individualizirani program; MDR-motnja v duševnem razvoju; MV-moteče vedenje; OPP-otrok/oseba s posebnimi potrebami; PP-posebne potrebe; PPPU-primanjkljaji na posameznih področjih učenja; PPV-podpora pozitivnemu vedenju.

Št. e-svetovanja Naslov e-svetovanja Področje Strategije, strokovni izrazi – ključne besede Ciljna skupina Vprašali so nas Objavili smo
1.  Pravila v razredu/skupini Vedenje – izražanje pričakovanj Pravila pričakovanega vedenja Predšolski in šolski otroci Učiteljica Oktober 2016
2.  Merjenje in beleženje vedenja med prehodi Merjenje in beleženje vedenja Merjenje in beleženje vedenja; prehodi med dejavnostmi Predšolski in šolski otroci Vzgojiteljica Oktober 2016
3.  Kako naj pritegnem učenca k sodelovanju pri urah DSP? Vedenje sodelovanja Zahteve z visoko verjetnost uspeha Predšolski in šolski otroci Izvajalka DSP Oktober 2016
4.  Preizkusi branja v 2. razredu Branje/učenje Preizkusi, merjenje učnih dosežkov Predšolski in šolski otroci Izvajalka DSP Oktober 2016
5.  Pomoč pri učenju branja Branje/učenje Ocenjevanje začetnega stanja (tekočnost branja),
strategije razvijanja tekočnosti branja
Učenci 1. triade in učenci, ki imajo težave s tekočnostjo branja Učitelj November 2016
6.  Kako do želenega vedenja Želeno vedenje Krepitev, analiza funkcije vedenja Predšolski in šolski otroci Starši November 2016
7.  Sin se noče in ne zna učiti Samostojno učenje Urnik, vizualna podpora, učenje organizacije, motivacija za učenje, učenje samostojnega učenja Predšolski in šolski otroci Starši November 2016
8.  Moj sin še ne govori, star bo 3 leta Komunikacija, govor Spodbujanje komunikacije in govora, učne priložnosti Predšolski otroci, tveganje za razvojni zaostanek ali GJM Starši November 2016
9.  Samo trma ali res vedenjski izbruh Moteče vedenje Preprečevanje MV Otroci z AM, predšolski in šolski otroci Učitelj November 2016
10.  Kako omejiti TV/tablico pri mladostniku z avtizmom? Moteče vedenje, ozkost interesov Krepitev vedenja, urniki Otroci z AM Starši November 2016
11.  Opažam znake avtizma. Kaj naj naredim? Diagnostika – sodelovanje šole Vprašanja v diagnostičnem postopku/procesu, avtizem, Otroci z AM in drugi OPP Starši December 2016
12.    Avtizem: izrazi, diagnoze, klasifikacijski sistemi in pravice Diagnosticiranje, pravice Avtizem, šifre, diagnostične oznake Otroci z AM Spec. pedagoginja December 2016
13.    Premagovanje strahu pred neuspehom Vedenje- čustveno odzivanje Pet stopenjska lestvica reguliranja čustvenega odzivanja Otroci s čustvenimi težavami Starši December 2016
14.  Vzgojni ukrepi – nasilje dveh učencev na šoli Šolska pravila in vedenje Krepitev vedenja, ukrepi ob MV, analiza funkcije vedenja Učenci s težavnim vedenjem in OPP Učiteljica December 2016
15.  Kaj naredimo doma, da bo v šoli manj MV? Moteče vedenje v šoli Učne priložnosti doma Otroci z ADHD Starši December 2016
16.  Selektivni mutizem – ocena in cilji v IP IP, učinkovito načrtovanje podpore Začetno stanje, merjenje odzivov – kom. Otroci s selektivnim mutizmom in OPP Spec. pedagoginja December 2016
17.  Točke napredovanja za predavateljice Napredovanje javnih uslužbencev. Primer napredovanja v nazivu, kadar predavamo po e-gradivu IC Pika. Strokovni delavci zaposleni v vrtcih in šolah Spec. pedagoginja Januar 2017
18.  Cilji v IP in sicer IP Cilji – SMART, 4-kvadratki Predšolski in šolski otroci Študentka Januar 2017
19.  Učenje učenja Učenje učenja Strategije učenja – seznam Predšolski in šolski otroci Starši Januar 2017
20. Moteče vedenje – funkcija – strategije Vedenje AFV – strategije glede na funkcijo … Predšolski in šolski otroci Učiteljica Januar 2017
21.  Odzivanje med agresivnim vedenjem Vedenje, agresivno Protokol ravnanja v kriznih okoliščinah, podpora ravnatelja, program PPV Učenci s težavnim vedenjem Ravnatelj Februar 2017
22.  Prilagoditve branja pravljice Prilagoditve Dialoško branje, strategije za dejavno vključevanje OPP OPP, GJM, MDR … Vzgojiteljica Februar 2017
23.  Tiki Tiki Odzivanje na moteče vedenje, vključevanje OPP v skupino OPP, tiki Učiteljica Marec 2017
24.  Ocena otrokove komunikacije – sredstva in namen Ocena, komunikacija Komunikacijska sredstva in namen Otroci z GJM, MDR in otroci z AM Izvajalka DSP Marec 2017
25.  Jaz jih imam petindvajset, ti pa enega Dejavna vključenost Tehnika Brez dvigovanja rok, razen v primeru postavljanja vprašanj Predšolski in šolski otroci Spec. pedagoginja April 2017
26.  Soočanje s problemi v razredu Vedenje, socialne spretnosti Metoda reševanja problemov, učenje reševanja problemov v skupini Predšolski in šolski otroci Učiteljica April 2017
27.  Sodelovanje v timu za IP IP, timsko delo Lestvica za oceno OPP Soc. pedagoginja April 2017
28.  Kako izbiram med cilji? IP, cilji Ocena ciljev – lestvica ocene prednostnih ciljev OPP Spec. pedagoginja April 2017
29.  Ko ubogljivost ni dovolj za uspeh Strategija formativnega ocenjevanja, dejavna vključenost Pojasnjevanje učnih ciljev,
pojasnjevanje kriterijev uspešnosti
Predšolski in šolski otroci Učiteljica Maj 2017
30.  Specifični opisi vedenja Poučevanje, vedenje Specifični opisi vedenja – kontrolna lista, namen Predšolski in šolski otroci Spec. pedagoginja Maj 2017
31.  Možnost izbire Vedenje, prilagoditve, Strategija izbire Predšolski in šolski otroci Vzgojiteljica Maj 2017
32.  Podpora spremljevalca…medvrstniški odnosi Socialne spretnosti Učenje socialnih spretnosti, spodbujanje stikov z vrstniki, OPP, otroci s šibkimi socialnimi spretnostmi Spremljevalka v vrtcu Junij 2017
33.  Počitniške učne priložnosti za učenje organizacije Učne priložnosti Organizacija Šolski otroci Starši Junij 2017
34.    Prilagoditve in pričakovana vedenja (ADHD) Vedenje – prilagoditve in specifični opisi Podpora za učence z ADHD v razredu, prilagoditve in pohvale Otroci z ADHD Starši September 2017
35.    Učenci ne upoštevajo pravil in zahtev Vedenje – pravila in zahteve  Sedem korakov za učinkovita navodila/zahteve učitelja Predšolski in šolski otroci Učiteljica September 2017
36.    Z vstopom v šolo so težave še izrazitejše Čustveno – socialne spretnosti Poučevanje čustveno-socialnih spretnosti v treh korakih Predšolski in šolski otroci Starši Oktober 2017
37.    Kaj je fer? Prilagojeno ocenjevanje znanja Izbira prilagoditev, zmanjševanje rabe prilagoditev, preoblikovanje prilagoditve v cilj za učenje Specialni pedagogi, izvajalci DSP, učitelji, starši Spec. pedagoginja Oktober 2017
38. Prilagajanje na nov vrtec in rutine Rutine doma in v vrtcu Podpora v rutinah, prehodi Otroci z MDR, GJM, predšolski otroci Starši Oktober 2017
39.  Merjenje tekočnosti branja – izbor besedil Branje – tekočnost Preizkus tekočnost branja – zahtevnost besedil Šolski otroci Spec. pedagoginja November 2017
40. V vrtcu ne govori – pretiravamo ali je to problem? Komunikacija, govor Razlikovanje sramežljivosti in socialne bojazni Predšolski otroci Starši November 2017
41. Otrok z zmerno motnjo – pravice ob polnoletnosti Pravice Zakonodaja, pravice oseb z MDR Odrasli z MDR Starši November 2017
42. Strategije umirjanja Vedenjski izbruhi, trma Samo-umirjanje, krivulja vedenjskega izbruha Otroci z AM Starši December 2017
43. Nadomestno vedenje in socialne zgodbe Agresivno vedenje – nadomestno vedenje Nadomestno vedenje, socialne zgodbe Otroci z AM Starši December 2017
44.  Tekočnosti branja – jecljanje in dodajanje besed Branje – tekočnost Merjenje tekočnosti branja – jecljanje in dodajanje besed Šolski otroci, GJM Spec. pedagoginje Januar 2018
45. Preizkus razumevanja branja – labirint Branje – razumevanje Preizkus razumevanja prebranega – Labirint Šolski otroci Spec. pedagoginje Januar 2018
46. Preglednica ABC-AFV Agresivno vedenje Analiza funkcije vedenja, ABC preglednica, vprašalnik za učitelje MDR, učenci s tveganim vedenjem Soc. pedagoginja in učiteljica Januar 2018
47. Učenje socialnih spretnosti v skupini Socialne spretnosti Struktura srečanj skupine z dokazi podprte strategije in predmetnik Otroci z AM Starši Januar 2018
48. Težavno vedenje in sodelovanje s starši Vedenje Pogovor s starši o težavnem vedenju – usmeritve Predšolski in šolski otroci Učiteljica Februar 2018
49.  Bralne učne strategije Branje/učenje Metakognitivne bralne strategije – ocena Šolski otroci, dijaki, PPPU Učiteljica Februar 2018
50. Socialne spretnosti – kaj lahko naredimo doma?  Vedenje, socialne veščine  Učenje/krepitev želenega vedenja, igra vlog Predšolski in šolski otroci Starši Marec 2018
51.  Kako do uspešnih strategij? Strategije dela – elementi izbora Razumevanje narave motnje, prepoznavanje učnih situacij, kooperativno učenje Šolski otroci Učiteljica Marec 2018
52. Hišna opravila – pričakovanja in podpora Samostojnost, vzgoja Vizualna podpora, opomniki Predšolski in šolski otroci Starši Marec 2018
53.  Spretnosti za prijateljstva Vedenje, socialne spretnosti Ključne spretnosti v socialnih stikih, razvojne ravni prijateljstva Predšolski in šolski otroci, otroci z AM Izvajalka DSP April 2018
54. Pravila in strategija preusmerjanja Vedenje, pravila Preusmerjanje motečega vedenja v želeno Predšolski in šolski otroci Učiteljica April 2018
55.  Podkupovanje, nagrajevanje in krepitev Vedenje, podpora pozitivnemu vedenju Krepitev želenega vedenja Predšolski in šolski otroci Starši Maj 2018
56. Intervalno beleženje dejavne vključenosti v razredu Vedenje, dejavna vključenost Beleženje vedenja – delni interval.  Pridobivanje podatkov za AFV. Predšolski in šolski otroci Izvajalka DSP Maj 2018
57.  Poročanje z dnevnimi kartončki Vedenje, podpora Dnevni kartončki Šolski otroci, otroci z ADHD Izvajalka DSP Maj 2018
58. Posledice ali kazni? Vedenje, vzgoja Posledice neželenega vedenja (naravne in smiselne), kaznovanje Predšolski in šolski otroci Starši Junij 2018
59.  Vaje pisanja med počitnicam Pismenost Učne priložnosti Šolski otroci Starši Junij 2018
60. Kako lahko otroku pomagam, da bo poznan kot »faca«? Spretnosti nastopanja, izražanja Pravljičar, pripovedovalec Šolski otroci Izvajalka DSP Junij 2018
61.  Ali sin potrebuje odločbo o usmerjanju? Usmerjanje OPP Ocena otrokovih potreb Šolski otroci Starši Junij 2018