Za delo z učenci lahko uporabite nekaj gradiva iz delavnic seminarja, ki smo ga za vas pripravili na naši spletni strani:
-
Pri osnovi za oblikovanje razrednih in šolskih pravil sta vam lahko v pomoč matrika želenega in neželenega vedenja.
S klikom na znak spodaj “PRENESI VSEBINO” dobite po e-pošti povezavo do obeh matrik, ko vpišete svoj e-naslov:
- Matrika-želeno vedenje
- Matrika-neželeno vedenje
Če želite gradivo posredovati še komu drugemu, prosimo, da ga posredujete v obliki spletne povezave (in ne kot PDF priponka), saj štejemo prenose gradiv. Hvala.
-
Prilagamo navodila za igro »Vem, kaj narediti« – za učenje razrednih postopkov: NAVODILA ZA IGRO-VEM, KAJ NAREDITI Pri igri imate na voljo igralno ploščo in kartončke s postopki: https://icpika.si/gradiva-za-strokovnjake/razredna-pravila-igra-vem-kaj-narediti/
Kadar so postopki dobro vpeljani, je malo motečega vedenja, saj tudi ni čakanja, ko učenci ne vedo, kako naj nekaj naredijo. Dejavnosti tečejo gladko, samodejno, z minimalnimi posegi učitelja. Med učno uro potekajo naslednje rutine:
- začetek učne ure: priprava potrebščin za delo, ponekod preverjanje nalog ali prisotnosti;
- zaključek učne ure: včasih zapisovanje, kaj je za domačo nalogo, obvestila za starše ali naročila za prihodnjo učno uro, pospravljanje potrebščin;
- samostojno delo: reševanje nalog, prepisovanje, branje ipd. Pogosto najprej poslušanje navodil za nalogo, po potrebi pridobivanje dodatnih pojasnil od učitelja, pregled zapisanega, preverjanje …;
- delo v skupinah: včasih menjava sedežnega reda, priprava potrebščin, delitev vlog v skupinah, reševanje nalog, poslušanje …;
- na predmetni stopnji tudi menjavanje učilnic; v vrtcu menjavanje kotičkov med dejavnostmi, številni prehodi celotne skupine po prostoru ali iz prostora v prostor …
Učenje korakov postopka:
Najbolje je, da postopke poučujemo v vsakodnevnih rutinah. Ko ti še niso dobro poznani in vpeljani, priporočamo, da učitelj najprej pojasni korake, jih morda pokaže, opremi z znaki (kretnjami, slikami …), ki bodo imeli vlogo opomnika. Nekatere postopke učenci gotovo poznajo že od prej, treba jih je le spomniti, da (še) vedno veljajo – tudi letošnje šolsko leto, tudi v tem razredu, tudi na izletu … Korake nekega postopka lahko učimo tudi izven rutin tako, da jih obnovimo ali pa si ogledamo kratek opomnik (npr. slika, kako si pravilno umijemo roke, je pogosta v javnih ustanovah, še posebej v bolnišnicah in zdravstvenih domovih, namenjena pa je zlasti osebju kot kontrolni seznam; taki opomniki so del našega vsakdana). Učence lahko poučujemo o postopkih tudi med igro.
Več o pravilih v knjigi Vedenje in razredna pravila (B. D. Jurišić, 2018).
PRENESI VSEBINO