E-gradiva iz serije Pika gre naprej … v šole in vrtce so opremljena z znakom puščice. Namen tega gradiva je širjenje strokovnih vsebin v vrtce in šole. Vsaka tema obsega: prosojnice za predavanje, navodilo za predavatelje in e-knjižico s strokovnim besedilom. Strokovni delavci lahko pripravijo predavanje v svojem kolektivu in uporabijo naše prosojnice in delovne liste za delavnice. V navodilih za predavatelje so slike prosojnice in pri vsaki besedilo, ki spremlja posamezno prosojnico. Kot pripravo na predavanje svetujemo, da proučite spremno strokovno gradivo v obliki e-knjižice, ki jo lahko slušateljem tudi posredujete po predavanju.
Vsa gradiva imajo licenco Creative Commons 2.5 (pogoji licence CC so opisani na začetku vsakega gradiva).
V šolskem letu 2015/16 smo pripravili dve taki gradivi – Pohvale in Tekočnost branja, v prihodnje pa jih načrtujemo še več. Pripraviti želimo gradiva, ki bodo čim bolj uporabna in koristna, zato pričakujemo vaše mnenje o teh gradivih in tudi predloge za nova gradiva.
E-gradivo Tekočnost branja- merjenje in spremljanje avtorice Branke D. Jurišić je bilo aprila 2016 predstavljeno na seminarju Branje – kaj lahko naredimo.
Odlomek iz e-knjige Tekočnost branja – merjenje in spremljanje (Jurišić, 2016):
Merjenje, ki temelji na kurikulumu, je način ocenjevanja učnih dosežkov branja, pisanja in računanja, ki omogoča načrtovanje ciljev v individualiziranem programu za posameznega učenca. Učitelji lahko z merjenjem spremljajo napredovanje svojih učencev v tekočem šolskem letu. V tem gradivu smo predstavili merjenje in spremljanje tekočnosti branja.
Za preizkus tekočnosti branja smo se odločili tudi zaradi zgodnjega odkrivanja učencev, ki imajo težave z branjem. Prednost omenjenega preizkusa je v tem, da ga učitelji lahko izvajajo v razredu z več učenci zaporedoma, preizkuse pa lahko pripravljajo sami in zanje ne potrebujejo veliko dodatnega časa in pripomočkov. Če se omejimo le na bralno tekočnost: preizkus lahko opravimo v nekaj minutah za enega učenca. Če k temu dodamo še vprašanja za razumevanje branja, potrebujemo več časa in individualno izvedbo preizkusa, kar prav tako lahko opravi učitelj v razredu.
E-gradivo obsega: | Ime dokumenta |
knjiga Tekočnost branja- merjenje in spremljanje | PIKA_TEKOCNOST BRANJA_knjiga_JURISIC_17.10. 2016 |
prosojnice za predavanje in delavnice | PIKA_TEKOCNOST BRANJA_navodila za izvedbo predavanja in delavnic_JURISIC_ 17.10. 2016 |
navodila za izvedbo predavanj in delavnic | PIKA_TEKOCNOST BRANJA_prosojnice_JURISIC_17.10. 2016 |
Opomba: Po izdaji knjižice smo ob pregledu ugotovili, da nam jo je pri nekaterih izračunih zagodel tiskarski škrat. Vse popravke smo vnesli v popravljeno različico (september 2016). Če uporabljate staro različico (maj 2016), vas prosimo, da ponovno prenesete popravljeno različico (september 2016). Če boste še naprej uporabljali staro različico, vam v prilogi pošiljamo seznam ključnih popravkov. Hvala za razumevanje.
Če boste gradiva uporabili v šoli, vas prosimo, da nam sporočite svoje podatke na e-naslov: pika@centerjanezalevca.si
- vaše ime
- ime ustanove, kjer ste izvedli predavanje in delavnice (šola, drugo)
- število udeležencev
- in kdo so bili slušatelji (učitelji, strokovni delavci,…)
Želimo vam veliko uspehov. Hvala.
V zvezi s kurikularnimi preizkusi in tekočnostjo branja, smo objavili tudi nekaj e-svetovanj – seznam je v preglednici spodaj:
Št. e-svetovanja | Naslov e-svetovanja | Področje | Strategije, strokovni izrazi – ključne besede | Ciljna skupina | Vprašali so nas | Objavili smo |
4. | Preizkusi branja v 2. razredu | Branje/učenje | Preizkusi, merjenje učnih dosežkov | Predšolski in šolski otroci | Izvajalka DSP | Oktober 2016 |
5. | Pomoč pri učenju branja | Branje/učenje | Ocenjevanje začetnega stanja (tekočnost branja), strategije razvijanja tekočnosti branja |
Učenci 1. triade in učenci, ki imajo težave s tekočnostjo branja | Učitelj | November 2016 |
39. | Merjenje tekočnosti branja – izbor besedil | Branje – tekočnost | Preizkus tekočnost branja – zahtevnost besedil | Šolski otroci | Spec. pedagoginja | November 2017 |
44. | Tekočnosti branja – jecljanje in dodajanje besed | Branje – tekočnost | Merjenje tekočnosti branja – jecljanje in dodajanje besed | Šolski otroci, GJM | Spec. pedagoginje | Januar 2018 |
45. | Preizkus razumevanja branja – labirint | Branje – razumevanje | Preizkus razumevanja prebranega – Labirint | Šolski otroci | Spec. pedagoginje | Januar 2018 |
68. | Preizkus tekočnosti branja besed | Branje – tekočnost | Preizkus tekočnosti branja besed – navodila za pripravo in izvedbo | Šolski otroci | Izvajalka DSP | Februar 2019 |
78. | Raba pretvornika odlomkov za tekočnost branja v slovenščini | Branje – tekočnost | Tekočnost branja – tehnično oblikovanje besedil | Šolski otroci | Spec. pedagoginja | November 2019 |
82. | Spremljanje napredka pri pisanju | Učni dosežki, merjenje | Preskusi, ki temeljijo na kurikulu | Šolski otroci | Učiteljica | Maj 2020 |
Z veseljem objavljamo vaše odzive na gradivo Tekočnost branja:
- 1. odziv-Prva izvedba delavnic s predavanjem Tekočnost branja-november 2016
- 2. odziv na e-gradivo Tekočnost branja-december 2016
- 3. odziv na e-gradivo Tekočnost branja-marec 2017
- 4. odziv na e-gradivo Tekočnost branja-september 2017
- 5. odziv na e-gradivo Tekočnost branja-december 2017
Septembra 2019 smo objavili gradivo Preizkus tekočnosti branja besed z že pripravljenimi seznami besed. Poleg navodil je v njem zbranih 22 seznamov že pripravljenih besed za preizkus. Povezava: https://icpika.si/gradiva-za-strokovnjake/preizkus-tekocnosti-branja-besed-z-ze-pripravljenimi-seznami-besed/
Obe deli (Tekočnost branja – merjenje in spremljanje in Preizkus tekočnosti branja besed z že pripravljenimi seznami besed), sta objavljeni pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 2.5 Slovenija.
S klikom na znak spodaj “PRENESI VSEBINO” dobite po e-pošti povezavo do vseh treh dokumentov gradiva TEKOČNOST BRANJA, ko vpišete svoj e- naslov.
PRENESI VSEBINO